Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 573014J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 573014J JURID

573014J Klocki hamulcowe - komplet JURID
jurid 573014J
 

    Ocena:
numery handlowe:

23517, 573014

numer części:

573014J

producent:

JURID

Jakość 283
Grubość [mm] 16,4
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 96
Ciężar [kg] 0,8
Wysokość 1 [mm] 44
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy TRW
Rodzaj połączenia Pudełko
Numer WVA 23517
Długość opakowania [cm] 15
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 4,3
nr EAN 3306437013697

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 573014J JURID

KLOCKI HAM JURID 573014J LANCIA LYBRA 99> TYŁ 16.5MM
numery OEM:
ALFA ROMEO      71770991
ALFA ROMEO      77362275
ALFA ROMEO      77362276
ALFA ROMEO      77362675
ALFA ROMEO      77363341
ALFA ROMEO      77364920
ALFA ROMEO      77365786
ALFA ROMEO      9949332
ALFA ROMEO      9949334
ALFA ROMEO      9951222
FIAT      71770004
FIAT      77362675
FIAT      77363341
FIAT      77364567
FIAT      77364839
FIAT      77365786
FIAT      9948338
FIAT      9949332
FIAT      9949334
FIAT      9951222
LANCIA      71770991
LANCIA      77362276
LANCIA      77365786
LANCIA      9948338
LANCIA      9949334

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 573014J JURID w samochodach:

Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.

Budowa i charakterystyka klocków hamulcowych

W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.

Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.

Oferta klocków hamulcowych w naszym sklepie internetowym

Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.