Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Peugeot 205 II (20A/C) 1.4 (1987.10-1990.10) 67km » 996532 kamoka
wybrany samochód: 
Peugeot 205 Ii (20a/c) 1.4 (1987.10-1990.10) 67km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 996532 KAMOKA

996532 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA KAMOKA
kamoka 996532
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 996532
996532
kamoka 996532 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

996532

producent:

KAMOKA

Strona zabudowy:Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 222
Wymiar stożka [mm]: 16,4
Wymiar gwintu: FM16X1.5R
Zbieżność stożka: 1/5
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 996532 KAMOKA

numery OEM:
NISSAN      48520 00QAH
NISSAN      4852000QAH
OPEL      45 01 262
OPEL      4501262
RENAULT      77 01 470 363
RENAULT      7701470363
VAUXHALL      9 161 562
VAUXHALL      9161562

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 996532 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 996532 KAMOKA:

2023-03-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-20
 5/5
2022-10-20
 5/5

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.