Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 069 1569 km germany

Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1569 KM GERMANY

069 1569 Wysprzęglik centralny sprzęgła KM GERMANY

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

069 1569

producent:

KM GERMANY

Tryb pracy:hydrauliczny
Wersja: BLUEPRINT ADR163603
Ciężar [kg]: 0,536
uwzględnić informację serwisową: Dostarczane przez nas produkty należy wykorzystywać tylko
zgodnie z ich przeznaczeniem. Prace montażowe może wykona
wyłącznie przeszkolony, fachowy personel. W normalnym
przypadku produkty dostarczane są bez instrukcji montażu.
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1569 KM GERMANY

numery OEM:
NISSAN      306A0-JA60A
NISSAN      306A0-JA60B
NISSAN      306A0-JA60C
NISSAN      32150-00QAA
NISSAN      32150-00QAB
NISSAN      32150-00QAC
NISSAN      32150-00QAD
RENAULT      30 62 062 99R
RENAULT      30 62 068 22R
RENAULT      306A0JA60B
RENAULT      82 00 213 679
RENAULT      82 00 746 616
RENAULT      82 00 764 616
RENAULT      82 00 805 652
RENAULT      82 00 842 575
RENAULT      82 00 842 652

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1569 KM GERMANY w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.