Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 069 1647 km germany

Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1647 KM GERMANY

069 1647 Wysprzęglik centralny sprzęgła KM GERMANY

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

069 1647

producent:

KM GERMANY

Tryb pracy:hydrauliczny
Wersja: BLUEPRINT ADF123601
Ciężar [kg]: 0,442
uwzględnić informację serwisową: Dostarczane przez nas produkty należy wykorzystywać tylko
zgodnie z ich przeznaczeniem. Prace montażowe może wykona
wyłącznie przeszkolony, fachowy personel. W normalnym
przypadku produkty dostarczane są bez instrukcji montażu.
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1647 KM GERMANY

numery OEM:
FORD      1 434 878
FORD      1 457 641
FORD      1 480 708
FORD      1 495 872
FORD      1 548 409
VOLVO      30759883
VOLVO      31256055
VOLVO      31256199
VOLVO      31259635
FORD USA      3M517A564AG
FORD USA      3M517A564AH
FORD USA      7G917A564AA
FORD USA      7G917A564AB
FORD USA      7G917A564AC

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1647 KM GERMANY w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.