Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » HX 5 knecht

Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy HX 5 KNECHT

HX 5 Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy KNECHT
 

    Ocena:
numery handlowe:

70717363

numer części:

HX 5

producent:

KNECHT

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 120
Średnica [mm] 79,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 14
Wysokość 1 [mm] 104
nr EAN 4009026001301

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy HX 5 KNECHT

KNECHT filtr hydrauliczny DAF NEOPLAN IVECO SETRA MAN MERCEDES RVI SCANIA VOLVO
numery OEM:
DAF      0302043
DAF      302043
FIAT      9912650
GMC      7984861
IVECO      0000002992056
IVECO      1267900
IVECO      2992056
IVECO      9912650
MERCEDES-BENZ      0000940004
MERCEDES-BENZ      0004660004
MERCEDES-BENZ      6274660004
MERCEDES-BENZ      A0000940004
MERCEDES-BENZ      A0004660004
MERCEDES-BENZ      A6274660004
RENAULT      0003563604
RENAULT      3563604
RENAULT      4033162440
RENAULT      5000255463
RENAULT      5000255643
VOLVO      323139
VOLVO      3231396
VOLVO      40151102
VOLVO      807200755
zamienniki:
50013045
brak
KOLBENSCHMIDT
P 919
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
P 919/6
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy HX 5 KNECHT w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.