Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4300670 kraft automotive

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300670 KRAFT AUTOMOTIVE

4300670 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny KRAFT AUTOMOTIVE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

4300670

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z obu stron
Rozmiar gwintu 1 M14X1.5
Rozmiar gwintu 2 M16X1.5
Numer seryjny 4300670
nr EAN 5901159100205

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300670 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
VOLKSWAGEN      701419810A
VOLKSWAGEN      701419810B
VOLKSWAGEN      701419821C
VOLKSWAGEN      part of 701419803C
VOLKSWAGEN      part of 701419804C

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300670 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.