Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4300780 kraft automotive

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300780 KRAFT AUTOMOTIVE

4300780 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny KRAFT AUTOMOTIVE
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4300780

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Rozmiar gwintu 1 M14X1.5
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
Numer seryjny 4300780
nr EAN 5901159099059

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300780 KRAFT AUTOMOTIVE

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300780 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300780 producenta KRAFT AUTOMOTIVE

VOLKSWAGEN

7M0422821F, 7M3422803, 7M3422804

FORD

1001398, 1121508, 1121509, 95VW3281AG, 95VW3281AH

SEAT

7M0422803F, 7M0422804F, 7M3422803, 7M3422804

numery OEM:
FORD      1001398
FORD      1121508
FORD      1121509
FORD      95VW3281AG
FORD      95VW3281AH
SEAT      7M0 422 803F
SEAT      7M0 422 804F
SEAT      7M3422803
SEAT      7M3422804
VOLKSWAGEN      7M0422821F
VOLKSWAGEN      7M3422803
VOLKSWAGEN      7M3422804

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300780 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.