Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4303040 kraft automotive

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4303040 KRAFT AUTOMOTIVE

21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4303040

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Strona zabudowy wewnątrz
Numer seryjny K4303040
nr EAN 5901159241489

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4303040 KRAFT AUTOMOTIVE

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4303040 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4303040 producenta KRAFT AUTOMOTIVE

CITROËN

4001E4, 4001E4S1

PEUGEOT

4001E4, 4001E4S1

FIAT

1369943080, 1369943080S1, 1372870080, 1372870080S1

numery OEM:
CITROËN      4001E4
CITROËN      4001E4S1
FIAT      1369943080
FIAT      1369943080S1
FIAT      1372870080
FIAT      1372870080S1
LANCIA      1369943080
PEUGEOT      4001E4
PEUGEOT      4001E4S1

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4303040 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.