Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3011 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3011 LPR

3011 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3011
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3011

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3011, M30019

numer części:

3011

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 34
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
nr EAN 8032928086431

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3011 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: OPEL ASTRA H, ASTRA H CLASSIC, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, ASTRA J, CORSA D, MERIVA A, ZAFIRA B, ZAFIRA B/MINIVAN, ZAFIRA C 1.4LPG-2.0 09.03-
numery OEM:
OPEL      55563511
OPEL      5679360

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3011 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.