Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3242 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3242 LPR

3242 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3242
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3242
 

    Ocena:
numery handlowe:

3242, M30229

numer części:

3242

producent:

LPR

System hamulcowy FTE
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Aluminium
otwór Ø [mm] 26
nr EAN 8032928081931

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3242 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES A (W168), A (W169), B SPORTS TOURER (W245), E T-MODEL (S212), E (W212), VANEO (414) 1.4-3.0D 07.97-12.13
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0022501815
MERCEDES-BENZ      A0022501815

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3242 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.