Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3245 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3245 LPR

3245 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3245, M30232

numer części:

3245

producent:

LPR

Materiał Tworzywo sztuczne
Wymiar gwintu 13
otwór Ø [mm] 24
Wymiar gwintu 12
nr EAN 8032928135160

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3245 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: CHRYSLER SEBRING, DODGE AVENGER, CALIBER, JOURNEY, JEEP COMPASS, PATRIOT 1.8-2.7ALK 06.06-
numery OEM:
CHRYSLER      05273431AA
CHRYSLER      05273431AB
CHRYSLER      5273431AA
CHRYSLER      5273431AB
CHRYSLER      K05273431AA
DODGE      5273431AA
JEEP      5273431AA
JEEP      5273431AB

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3245 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.