Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3263 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3263 LPR

3263 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3263, M30250

numer części:

3263

producent:

LPR

Materiał Tworzywo sztuczne
System hamulcowy FTE
otwór Ø [mm] 28
nr EAN 8032928161183

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3263 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD B-MAX, ECOSPORT, FIESTA V, FIESTA VI, FOCUS I, FOCUS I/KOMBI, FUSION, KA, KA+ III, STREET KA, TOURNEO COURIER B460 1.0-2.0D 10.98-
numery OEM:
FORD      1503738
FORD      1514143
FORD      1547820
FORD      1837710
FORD      8V217A564AA
FORD      8V217A564AB
FORD      8V217A564AC
FORD      8V217A564AD
FORD      BE8Z7A564A
MAZDA      BC0116530
MAZDA      BC0216530
MAZDA      DK4917ZX1A
MAZDA      DK4917ZX1B

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3263 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.