Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3452 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3452 LPR

3452 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3452
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3452
3452
lpr 3452 Wysprzęglik centralny sprzęgła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3452, M30424

numer części:

3452

producent:

LPR

System hamulcowy FTE
otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
nr EAN 8032928100960

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3452 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD C-MAX II, FOCUS III, GALAXY III, GRAND C-MAX, KUGA II, MONDEO III, MONDEO V, S-MAX, JAGUAR X-TYPE I 1.5-3.0 10.00-
numery OEM:
FORD      1251311
FORD      1417695
FORD      1476856
FORD      3S717A564BA
FORD      3S717A564BB
FORD      3S717A564BC
JAGUAR      C2S43866
JAGUAR      C2S43866BA
JAGUAR      C2S48968

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3452 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.