Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3481 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3481 LPR

3481 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3481, M30451

numer części:

3481

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 28,5
System hamulcowy SACHS
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 8032928088596

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3481 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD FIESTA V, FUSION, KA, MAZDA 2 1.2-2.0 09.96-12.12
numery OEM:
FORD      1141597
FORD      1145313
FORD      1474989
FORD      1477989
FORD      1685433
FORD      1838042
FORD      2S617A564AA
FORD      2S617A564AB
FORD      2S617A564AC
FORD      2S657A564AA
FORD      7S657A564AA
FORD      8V217A564CA
FORD      8V217A564CB
MAZDA      C20216530
MAZDA      C20216530A
MAZDA      C20216530B
MAZDA      C20216530C

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3481 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.