Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Iveco DAILY IV Furgon 60C15 V (2006.05-2011.08) 146km » 3485 lpr
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iv Furgon 60c15 V (2006.05-2011.08) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3485 LPR

3485 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3485, M30455

numer części:

3485

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]28
MateriałAluminium
System hamulcowyFTE
nr EAN8032928088633

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3485 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD TRANSIT, TRANSIT TOURNEO 2.0D-3.2D 08.00-08.14
numery OEM:
FORD      1480083
FORD      1674914
FORD      16749914
FORD      3C117A564AA
FORD      3C117A564AB
FORD      3C117A564AC
FORD      3C117A564AD
FORD      4411103
FORD      4502327

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3485 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.