Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3488 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3488 LPR

3488 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3488
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3488
3488
lpr 3488 Wysprzęglik centralny sprzęgła
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3488 lpr
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3488 lpr

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3488, M30458

numer części:

3488

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 32
Wymiar gwintu 13
Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
nr EAN 8032928088664

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3488 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD COUGAR, MONDEO I, MONDEO II, MONDEO III 2.5 07.94-03.07
numery OEM:
FORD      1504696
FORD      7113401
FORD      94ZT7A564BA
FORD      94ZT7A564BB
FORD      F5RZ7A508A

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3488 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.