Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3494 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3494 LPR

3494 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3494
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3494
3494

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3494, M30464

numer części:

3494

producent:

LPR

Wymiar gwintu 13
otwór Ø [mm] 36
Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
nr EAN 8032928094900

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3494 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES CLA (C117), CLA SHOOTING BRAKE (X117), V (638/2), VITO (W638) 2.0-2.8 02.96-03.19
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0002541308
MERCEDES-BENZ      0002541408
MERCEDES-BENZ      0002541808
MERCEDES-BENZ      A0002541308
MERCEDES-BENZ      A0002541408
MERCEDES-BENZ      A0002541808

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3494 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.