Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 5512 lpr

Cylinderek hamulcowy 5512 LPR

5512 Cylinderek hamulcowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

C26545

numer części:

5512

producent:

LPR

Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 22,2
Rozstaw śrub mocujących [mm] 40
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032532019993

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 5512 LPR

Cylinderek hamulcowy tył L/P pasuje do: TOYOTA 4 RUNNER II, 4 RUNNER III, CRESSIDA, DYNA, HIACE IV, HILUX IV, HILUX V, VW TARO 2.2-3.0D 01.85-
numery OEM:
TOYOTA      4755035170
TOYOTA      4755035280
VOLKSWAGEN      J4755035170
zamienniki:
39-4183
brak
KAGER
39-4670
brak
KAGER
A 12 547
brak
BREMBO
FHW4240
brak
FERODO
R220045.2.1
brak
FTE automotive GmbH
5006310
brak
GIRLING
804543
brak
NK

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 5512 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy 5512 LPR:

Andrzej, Piastów
2022-08-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.