Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 6749 lpr

Pompa hamulcowa 6749 LPR

6749 Pompa hamulcowa LPR
 

    Ocena:
numery handlowe:

6749, P07058

numer części:

6749

producent:

LPR

Wymiar gwintu 10 x 1 (3)
Materiał Żeliwo
Układ hamulcowy 1- / 2-obwodowy 2
System hamulcowy Bendix
otwór Ø [mm] 19,05
nr EAN 8032532026434

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 6749 LPR

Pompa hamulcowa (19,05mm) pasuje do: ABARTH RITMO; FIAT REGATA, RITMO; SEAT FURA, IBIZA I, MALAGA, RONDA 0.9-2.0 01.80-12.93
numery OEM:
FIAT      790608
FIAT      792640
FIAT      793053
SEAT      022715003A
SEAT      138710504
SEAT      217150003A
SEAT      21715003A
SEAT      5138272
SEAT      SE022715003A
SEAT      SE138710504
SEAT      SE21715003A
SEAT      SE793039
zamienniki:
39-0174
brak
KAGER
M 23 058
brak
BREMBO
FHM1124
brak
FERODO
4004180
brak
GIRLING
822315
brak
NK
H20986.2.1
brak
FTE automotive GmbH

Zastosowanie Pompa hamulcowa 6749 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.