Tryb pracy | mechaniczne | |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Ø koła pasowego [mm] | 59,3 | |
Ilość zębów | 20 | |
Koła pasowe | z kołem pasowym | |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 71 | |
nr EAN | 8032928078436 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna WP0457 LPR
CITROËN | 1201C4 | |
CITROËN | 1609402380 | |
FIAT | 9569147388 | |
LANCIA | 9569147388 | |
MAZDA | 8AB915010 | |
MAZDA | 8ABS15010 | |
PEUGEOT | 1201C4 | |
PEUGEOT | 1609402380 | |
TOYOTA | SU00100204 |
Zastosowanie Pompa wodna WP0457 LPR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.