Rodzaj korpusu | bez obudowy |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 64 |
Wymiar gwintu | M8 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Ilość otworów gwintowanych | 3 |
nr EAN | 8032928081023 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna WP0717 LPR
AUDI | 026121005F | |
AUDI | 026121005K | |
AUDI | 026121005L | |
AUDI | 26121005 | |
SEAT | 026121005F | |
SEAT | 026121005K | |
SEAT | 026121005L | |
VOLKSWAGEN | 026121005F | |
VOLKSWAGEN | 026121005K | |
VOLKSWAGEN | 026121005L | |
VOLKSWAGEN | 26121005 |
Zastosowanie Pompa wodna WP0717 LPR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.