Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758732 magneti marelli

Filtr oleju 152071758732 MAGNETI MARELLI

152071758732 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154098935870, 71758732, OC295

numer części:

152071758732

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 94
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu UNF 3/4"-16
Średnica 1 [mm] 71
Średnica 2 [mm] 63
średnica zewnętrzna [mm] 75
nr EAN 8001063522708

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758732 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
VOLKSWAGEN      030115561AA
VOLKSWAGEN      030115561AB
VOLKSWAGEN      030115561AD
VOLKSWAGEN      030115561AN
VOLKSWAGEN      030115561F
VOLKSWAGEN      030115561K
VOLKSWAGEN      030115561L
VOLKSWAGEN      030115561P
VAG      030115561AA
VAG      030115561AB
VAG      030115561AD
VAG      030115561AN
VAG      030115561E
VAG      030115561F
VAG      030115561K
VAG      030115561P
AC      X599

Zastosowanie Filtr oleju 152071758732 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758732 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.