Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758778 magneti marelli

Filtr oleju 152071758778 MAGNETI MARELLI

152071758778 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
magneti marelli 152071758778

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154074937370, 71758778, OC203

numer części:

152071758778

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 96,5
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu UNF 3/4"-16
Średnica 1 [mm] 71,5
Średnica 2 [mm] 62,5
średnica zewnętrzna [mm] 76,5
nr EAN 8001063523101

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758778 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FORD      1039020
FORD      1039021
FORD      1220880
FORD      6179700
FORD      6179701
FORD      6607325
FORD      6607326
FORD      89FF6714A2E
MAZDA      1E0714302
AC      X174
AC      X9

Zastosowanie Filtr oleju 152071758778 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758778 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.