Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Lancia KAPPA SW (838_) 2.4 JTD (838BL1AA) (1998.06-2001.10) 136km » 152071758808 magneti marelli
wybrany samochód: 
Lancia Kappa Sw (838_) 2.4 Jtd (838bl1aa) (1998.06-2001.10) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 152071758808 MAGNETI MARELLI

152071758808 Filtr oleju MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154085040450, 71758808

numer części:

152071758808

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]104
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica 1 [mm]43
Średnica 2 [mm]43
średnica zewnętrzna [mm]83
nr EAN8001063523330

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758808 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
BMW      11421427908
BMW      11421740534
BMW      11427509430
BMW      11427512300
BMW      11427512301
BMW      7509430
AC      X610

Zastosowanie Filtr oleju 152071758808 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758808 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.