Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758853 magneti marelli

Filtr oleju 152071758853 MAGNETI MARELLI

152071758853 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
magneti marelli 152071758853

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154084845520, 71758853, OC274

numer części:

152071758853

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 127
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 26x1,5
Średnica 1 [mm] 72
Średnica 2 [mm] 61
średnica zewnętrzna [mm] 102
nr EAN 8001063523583

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758853 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
MAZDA      VSY114302
MAZDA      VSY114302A
MAZDA      VSY114302B
MAZDA      VSY314302
MITSUBISHI      MD069782
MITSUBISHI      MD184086
MITSUBISHI      MZ690071
TOYOTA      1560178010
HYUNDAI      2630042000
HYUNDAI      2630042010
HYUNDAI      2630042020
KIA      OVS0114302
AC      X572
PROTON      PC121101

Zastosowanie Filtr oleju 152071758853 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758853 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.