Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071760811 magneti marelli

Filtr oleju 152071760811 MAGNETI MARELLI

152071760811 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
magneti marelli 152071760811
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

71760811

numer części:

152071760811

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 96,5
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 20x1,5
Średnica 1 [mm] 71,5
Średnica 2 [mm] 62,5
średnica zewnętrzna [mm] 76
nr EAN 8001063522579

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071760811 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      4648378
ALFA ROMEO      60810852
ALFA ROMEO      60813507
CITROËN      1109AR
CITROËN      1109K9
CITROËN      MLS000715
FIAT      55195984
FIAT      59030262
FIAT      5973928
FIAT      5984044
FIAT      71736157
FIAT      71753738
FIAT      71754569
FORD      5016954
FORD      5017814
FORD      5022738
LANCIA      5973928
PEUGEOT      1109AR
PEUGEOT      1109K8
PEUGEOT      1608076280
RENAULT      7701415062
VAUXHALL      649010
AC      01FBO017
AC      01FBO018
AC      X539
AC      X540
AC      X88

Zastosowanie Filtr oleju 152071760811 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071760811 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.