Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071760877 magneti marelli

Filtr oleju 152071760877 MAGNETI MARELLI

152071760877 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
magneti marelli 152071760877
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154703251100, 359002340400, 71760877, OX384D

numer części:

152071760877

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 118
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica wewnętrzna [mm] 30,5
średnica zewnętrzna [mm] 62,5
nr EAN 8001063522432

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071760877 MAGNETI MARELLI

Filtr oleju pasuje do: CHRYSLER VOYAGER IV; HYUNDAI ELANTRA III, SANTA FÉ I, TRAJET, TUCSON; JEEP CHEROKEE; KIA CARENS II, CERATO I, SPORTAGE II 2.0D/2.5D 02.00-
numery OEM:
CHRYSLER      05069083AA
CHRYSLER      05069083AD
CHRYSLER      05072720AA
CHRYSLER      5072720AA
FIAT      K5072720AA
HYUNDAI      2631627000
HYUNDAI      2632027000
KIA      2632027001

Zastosowanie Filtr oleju 152071760877 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071760877 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.