Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 153071760124 magneti marelli

Filtr oleju 153071760124 MAGNETI MARELLI

153071760124 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154087962780, 154096913200, 71760124, OC243

numer części:

153071760124

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 76
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 20x1,5
Średnica 1 [mm] 69,5
Średnica 2 [mm] 61,5
średnica zewnętrzna [mm] 75
nr EAN 8001063522388

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071760124 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      46519728
ALFA ROMEO      60612882
ALFA ROMEO      60621830
ALFA ROMEO      60621890
ALFA ROMEO      606218900
ALFA ROMEO      60655594
ALFA ROMEO      60810852
FIAT      46402457
FIAT      46423474
FIAT      46468378
FIAT      46805832
FIAT      46808398
FIAT      60612882
FIAT      606128821
FIAT      60796475
FIAT      71736158
FIAT      71736159
FIAT      7604770
LANCIA      46805832
LANCIA      60814435
AC      X534
AC      X88

Zastosowanie Filtr oleju 153071760124 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071760124 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.