Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 153071760126 magneti marelli

Filtr oleju 153071760126 MAGNETI MARELLI

153071760126 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

71760126

numer części:

153071760126

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 85
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu UNF 3/4''-16
Średnica 1 [mm] 69,5
Średnica 2 [mm] 62
średnica zewnętrzna [mm] 77
nr EAN 8001063523439

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071760126 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      510313
ALFA ROMEO      510889
ALFA ROMEO      530388
ALFA ROMEO      534372
ALFA ROMEO      60504284
ALFA ROMEO      60504569
FIAT      4434791
FIAT      4469396
FIAT      4469397
FIAT      4469398
FIAT      4469399
FIAT      4469400
FIAT      46805828
FIAT      5939832
FIAT      60797030
FIAT      71736162
FIAT      7724167
FORD      5009087
FORD      5011997
FORD      5017811
LADA      21011012005
LADA      21051012005001
RENAULT      7701415054
SEAT      0003936608
SEAT      0003963373
SEAT      3936608
SEAT      3963373
SEAT      SE020030288A
SEAT      SE028030288A
SEAT      XE028030288A
VOLKSWAGEN      0003936608
VOLKSWAGEN      0003963373
VOLKSWAGEN      3936608
VOLKSWAGEN      3963373
VOLKSWAGEN      SE020030288A
VOLKSWAGEN      SE028030288A
VOLKSWAGEN      XE028030288A
AC      X18
AC      X19
AC      X501
AC      X558
AC      X559
AC      X75

Zastosowanie Filtr oleju 153071760126 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071760126 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.