Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 153071762472 magneti marelli

Filtr oleju 153071762472 MAGNETI MARELLI

153071762472 Filtr oleju MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154072459353, 71762472

numer części:

153071762472

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 97
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica 1 [mm] 26
Średnica 2 [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 66
nr EAN 8050947019865

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071762472 MAGNETI MARELLI

Filtr oleju 153071762472 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

Numery OE Filtr oleju 153071762472 producenta MAGNETI MARELLI

FIAT

55261437, 6000626025, K6000626025

numery OEM:
CHRYSLER      68357879AA
FIAT      55261437
FIAT      6000626025
FIAT      K6000626025
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 153071762472 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071762472 MAGNETI MARELLI:

Stanisław, Nowy Korczyn
2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.