Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000845 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000845 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0845

numer części:

340411000845

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858553098

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000845 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
BMW      11287512563
BMW      11287559454
BMW      7512563
BMW      7559454
DAIHATSU      8845887704
DAIHATSU      8845887705
HONDA      38920P2T003
HONDA      38920P3F003
HONDA      38920P3F004
HONDA      38920PW0001
HONDA      38920PW0G01
HONDA      38920PW0G02
HONDA      56992P1JE01
HONDA      56992P2A003
HONDA      56992P2A004
NISSAN      11920V7301
NISSAN      11920V7311
NISSAN      1195053J10
NISSAN      1195053J20
NISSAN      1195070J00
NISSAN      1195070J05
SUBARU      809214470
SUBARU      809214550
TOYOTA      9091602200
TOYOTA      9091602364
TOYOTA      9936400845
HYUNDAI      2521226001
HYUNDAI      2521226021

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000845 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.