Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 08.19.083 trucktec automotive gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 08.19.083 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

08.19.083 Pasek klinowy wielorowkowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK842, 4PK843, 4PK844, 4PK846, 4PK847, 4PK848

numer części:

08.19.083

dla numeru OE 4PK845
Długość [mm] 845
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 08.19.083 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
BMW      11 28 7 506 733
BMW      11 28 7 512 563
BMW      11 28 7 559 454
BMW      11 28 7 631 822
BMW      64 55 7 809 801
HONDA      38920P2T003
HONDA      38920P3F003
HONDA      38920P3F004
HONDA      38920PW0001
HONDA      38920PW0G01
HONDA      56992P1JE01
HONDA      56992P2A003
HONDA      56992P2A004
ISUZU      5860107930
NISSAN      1195070J05
NISSAN      119509F605
SUBARU      809214470
SUBARU      809214550
TOYOTA      9091602200
TOYOTA      9091602364
TOYOTA      9936400845
HYUNDAI      2521226001
KIA      0K2FT15908

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 08.19.083 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.