Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000962 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000962 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0962

numer części:

340411000962

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858550516

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000962 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      60551888
ALFA ROMEO      71739623
DAIHATSU      9771333340
FIAT      46411595
FIAT      46448694
FIAT      46456894
FIAT      46537099
FIAT      46542302
FIAT      7644875
FIAT      7644876
FIAT      7758972
FIAT      7765718
FORD      1011695
FORD      91TF6C301B2C
FORD      91TX6C301B1C
ISUZU      8943821060
MAZDA      B3C715909B
MAZDA      B3C715909C
MAZDA      B3J215909
NISSAN      11720D4001
NISSAN      11920F6501
NISSAN      A1920F6501
OPEL      1340603
PEUGEOT      6455B2
RENAULT      7700861467
VAUXHALL      1340603
HYUNDAI      2312733300
KIA      0K2AA15908
KIA      B3C715909C

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000962 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.