Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340511001000 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340511001000 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

5K1000

numer części:

340511001000

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858551476

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340511001000 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
MAZDA      F80715907
MAZDA      F80715907A
PORSCHE      99919220650
PORSCHE      99919220750
ROVER      GFB91002
TOYOTA      9091602219
TOYOTA      9091602295
TOYOTA      9091602296
TOYOTA      9091602355
TOYOTA      909160235583
TOYOTA      9091602356
TOYOTA      9936501000
TOYOTA      9936502295
TOYOTA      9936551000

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340511001000 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.