Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR51000 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR51000 QUINTON

QBR51000 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1000, 5PK1005

numer części:

QBR51000

producent:

QUINTON

Długość [mm]:1000
Ilość żeber:5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR51000 QUINTON

numery OEM:
TOYOTA      9091602219
TOYOTA      9091602295
TOYOTA      9091602296
TOYOTA      9091602355
TOYOTA      9091602356
TOYOTA      9091602358
TOYOTA      9936501000
TOYOTA      9936502295
TOYOTA      9936551000
BMW      11 28 1 435 280
MAZDA      F80715907
MAZDA      F80715907A
PORSCHE      99919220650
PORSCHE      99919220750
ROVER      GFB91002

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR51000 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.