Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1052005 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1052005 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1052005 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1015

numer części:

J1052005

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1015
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416001766

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1052005 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
MAZDA      F201-15-907A
MAZDA      F201-15-907A8C
MAZDA      F201-15-907A9C
MAZDA      F201-15-907A9F
MAZDA      F807-15-907
MAZDA      F807-15-9078C
MAZDA      F807-15-9079C
MAZDA      F807-15-9079F
MAZDA      F807-15-907A
MAZDA      K805-15-908A
MAZDA      K805-15-908B
MAZDA      K805-15-908B9A
MAZDA      K805-15-908C9A
MAZDA      K805-15-908X
MAZDA      KL47-15-908
TOYOTA      90916-02293
TOYOTA      90916-02357
TOYOTA      90916-02357-8P
TOYOTA      90916-02358
TOYOTA      90916-02403
TOYOTA      90916-02672
TOYOTA      99365-01010
CHEVROLET      95990234
CHEVROLET      96144934

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1052005 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.