Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR51013 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR51013 QUINTON

QBR51013 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1010, 5PK1015

numer części:

QBR51013

producent:

QUINTON

Długość [mm]:1013
Ilość żeber:5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR51013 QUINTON

numery OEM:
TOYOTA      9091602293
TOYOTA      9091602357
TOYOTA      9091602403
TOYOTA      9936501290
TOYOTA      9936521290
BMW      11281742029
DAEWOO      96144934
ALFA ROMEO      60560616
ALFA ROMEO      60585396
ALFA ROMEO      60807171
CITROËN      91541176
FIAT      7627201
FORD      6180848
FORD      6180849
MAZDA      F20115907A
MAZDA      K80515908A
MAZDA      K80515908X
OPEL      13 40 721
OPEL      90 233 194
PEUGEOT      575075
RENAULT      5000670728

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR51013 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.