Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 5PK1013 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 5PK1013 GOODYEAR

 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1010, 5PK1012, 5PK1013, 5PK1015

numer części:

5PK1013

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1013
Szerokość [mm]:17,8
Ilość żeber:5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK1013 GOODYEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      60560616
ALFA ROMEO      60585396
ALFA ROMEO      60596949
CITROËN      91541176
FIAT      7627201
FORD      1028278
FORD      1303613
FORD      3396935
FORD      6180643
FORD      6180848
FORD      6180849
FORD      6904228
FORD      7410970
FORD      91FF6C301A1A
FORD      91FF6C301A2A
FORD      93FF6C301AA
FORD      96FF6C301A2A
FORD      96FF6C301AA
FORD      F32Z8620J
MAZDA      F201-15-907A
MAZDA      F20115907A
MAZDA      K805-15-908A
MAZDA      K805-15-908B
MAZDA      K80515908A
MAZDA      K80515908B
OPEL      1340721
OPEL      90233194
PEUGEOT      5750-75
ROVER      GMB51005
TOYOTA      90916-02216
TOYOTA      90916-02293
TOYOTA      90916-02294
TOYOTA      90916-02357
TOYOTA      90916-02358
TOYOTA      9091602293
TOYOTA      9091602294
TOYOTA      9091602357
TOYOTA      9091602358
TOYOTA      99365-01290
TOYOTA      99365-21010
TOYOTA      99365-21290
TOYOTA      9936521010
TOYOTA      9936581000
CHEVROLET      96144934
DAEWOO      96144934
LAND ROVER      PQS000220

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK1013 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.