Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-5PK1010 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1010 ASHIKA

112-5PK1010 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-5PK1010

producent:

ASHIKA

Parametr 5PK1010
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1010
nr EAN 8033001462401

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1010 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      F201-15-907A
MAZDA      K805-15-908A
MAZDA      K805-15-908B
MAZDA      K80515908B9A
MAZDA      K80515908C9A
MAZDA      KL47-15-908A
TOYOTA      90916-02216
TOYOTA      90916-02293
TOYOTA      90916-02357
TOYOTA      90916-02358
TOYOTA      90916023578P
TOYOTA      99365-21010
CHEVROLET      96144934
CHEVROLET      96352454
DAEWOO      95990234

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1010 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1010 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.