Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » CA5PK1010 snr

Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1010 SNR

 

    Ocena:
numer części:

CA5PK1010

producent:

SNR

Ilość żeber 5
Masa [g] 93
Długość [mm] 1010
nr EAN 3413521205781

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1010 SNR

Pasek wielorowkowy (5PK1010) pasuje do: ALFA ROMEO 155, GTV, SPIDER; FIAT TIPO; FORD COURIER, ESCORT CLASSIC, ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI, ESCORT VI/KOMBI; MAZDA 323 F V 1.3-3.0 11.82-04.05
numery OEM:
ALFA ROMEO      60560616
ALFA ROMEO      60585396
ALFA ROMEO      60596949
FIAT      7627201
FORD      1303613
FORD      6180848
FORD      6904228
MAZDA      F201-15-907A
MAZDA      F201-15-907A9C
MAZDA      F201-15-907A9F
MAZDA      F807-15-907
MAZDA      F807-15-9078C
MAZDA      F807-15-9079C
MAZDA      K805-15-908B
MAZDA      K805-15-908B9A
MAZDA      KL47-15-908
ROVER      GMB51005
TOYOTA      90916-02293
TOYOTA      90916-02357
TOYOTA      99365-21010
FORD USA      3973814

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1010 SNR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

SNR to firma produkująca głównie znane w europie i na całym świecie łożyska samochodowe. Marka SNR  należy do grupy NTN-SNR, które jest europejskim biurem japońskiego przedsiębiorstwai NTN. Z fabryk SNR wychodzi niemal 30% całkowitej produkcji łożysk w Europie. Oprócz branży motoryzacyjnej, SNR jest dostawcą łożysk również w lotnictwie i przemyśle.