Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611000976 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611000976 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6K0976

numer części:

340611000976

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Artykuł wychodzący
nr EAN 4010858555832

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611000976 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      60571125
ALFA ROMEO      60625590
CITROËN      5750FV
CITROËN      5750FW
CITROËN      5750YQ
CITROËN      5750YS
CITROËN      9642383780
CITROËN      9642383980
FORD      1229549
FORD      1539584
FORD      1689148
FORD      4M5Q6C301DA
FORD      6M5Q6C301EA
FORD      95VW6C301EA
FORD      AV6Q6C301DA
MAZDA      Y60115909
PEUGEOT      5750FV
PEUGEOT      5750FW
PEUGEOT      5750VN
SEAT      037903137C
SEAT      037903137F
SEAT      037903137G
VOLVO      30637495
VOLKSWAGEN      037903137C
VOLKSWAGEN      037903137F
VOLKSWAGEN      037903137G
MINI      11287798112
MINI      9682237380

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611000976 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.