Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 100 741 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 100 741 TOPRAN

100 741 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 975, 6PK x 975

numer części:

100 741

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Długość [mm] 975
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 100 741 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK975) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S80 II, V50, V60 I, V70 III, CITROEN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 I, C3 II, C3 PICASSO, C3 PLURIEL, C4 1.0-2.0 02.88-
numery OEM:
CITROËN      5750 VN
CITROËN      5750 YQ
FORD      1 229 549
FORD      1 539 584
FORD      1 689 148
FORD      4M5Q6C301DA
FORD      6M5Q6C301EA
FORD      AV6Q6C301DA
MAZDA      DN34 15 909
MAZDA      Y601 15 909
MAZDA      Y601 15 909A
PEUGEOT      5750 VN
PEUGEOT      5750 YQ
SEAT      037 903 137
SEAT      037 903 137C
SEAT      037 903 137F
SEAT      037 903 137G
VOLVO      30637495
VOLVO      31251758
VOLVO      31316870
VOLKSWAGEN      037 903 137
VOLKSWAGEN      037 903 137C
VOLKSWAGEN      037 903 137F
VOLKSWAGEN      037 903 137G
MINI      1128 7 798 112

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 100 741 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.