Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001045 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001045 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6K1045

numer części:

340611001045

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858556105

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001045 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      46474061
ALFA ROMEO      60610911
ALFA ROMEO      60617860
ALFA ROMEO      60617861
ALFA ROMEO      60666949
ALFA ROMEO      60812494
ALFA ROMEO      60813756
ALFA ROMEO      60815889
AUDI      028903137B
AUDI      028903137BB
AUDI      028903137T
AUDI      06F260849E
CITROËN      5750W2
CITROËN      5750XW
FIAT      46474061
FIAT      60610911
FIAT      60617860
FIAT      60617861
FIAT      60666949
FIAT      60812494
FIAT      60813756
FIAT      60815889
FIAT      9633010480
FORD      1227543
FORD      3M216C301AA
FORD      7198532
FORD      95VW6C301CA
HONDA      38920P0F505
HONDA      38920P0FJ01
HONDA      38920P0FJ02
HONDA      38920P13J01
LANCIA      60617860
LANCIA      60666949
LANCIA      60813756
MAZDA      N3A115908
MERCEDES-BENZ      6119972892
MERCEDES-BENZ      HAM6119972892
PEUGEOT      5750W1
PEUGEOT      5750XW
SEAT      028903137BB
SEAT      028903137T
SEAT      06F260849E
SKODA      06F260849E
VOLKSWAGEN      028903137B
VOLKSWAGEN      028903137BB
VOLKSWAGEN      028903137T
VOLKSWAGEN      06F260849E
VOLKSWAGEN      06F260849M

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001045 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.