Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 100 342 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 100 342 TOPRAN

100 342 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1045, 6PK x 1045

numer części:

100 342

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wodna
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1045
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 100 342 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1045) pasuje do: AUDI A3, CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, JUMPY I, XSARA, PEUGEOT 306, EXPERT, PARTNER, PARTNER/MINIVAN, SEAT ALHAMBRA, ALTEA 1.6-2.0CNG 05.89-12.15
numery OEM:
AUDI      028 903 137B
AUDI      028 903 137BB
AUDI      028 903 137T
AUDI      06F 260 849E
CITROËN      5750 W1
CITROËN      5750 W2
CITROËN      5750 XW
PEUGEOT      5750 W1
PEUGEOT      5750 W2
PEUGEOT      5750 XW
SEAT      028 903 137B
SEAT      028 903 137BB
SEAT      028 903 137T
SEAT      06F 260 849E
SKODA      028 903 137B
SKODA      028 903 137BB
SKODA      028 903 137T
SKODA      06F 260 849E
VOLKSWAGEN      028 903 137B
VOLKSWAGEN      028 903 137BB
VOLKSWAGEN      028 903 137T
VOLKSWAGEN      06F 260 849E

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 100 342 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.