Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1045 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1045 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6PK1043, 6PK1044, 6PK1045, 6PK1046, 6PK1047

numer części:

6PK1045

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1045
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1045 GOODYEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      0060815889
ALFA ROMEO      46474061
ALFA ROMEO      60815889
ALFA ROMEO      71753677
AUDI      06F260849E
CITROËN      5750-W2
CITROËN      5750-XW
FIAT      0060815889
FIAT      60617860
FIAT      60617861
FIAT      60666949
FIAT      60812494
FIAT      60815889
FIAT      9633010480
FORD      1227543
LANCIA      60617861
LANCIA      60666949
PEUGEOT      5750-W1
PEUGEOT      5750-XW
PEUGEOT      5750W1
SEAT      028903137BB
SEAT      028903137T
SEAT      06F260849E
SKODA      06F260849E
VOLKSWAGEN      028903137BB
VOLKSWAGEN      028903137T
VOLKSWAGEN      06F260849E

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1045 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.