Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001070 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001070 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

6K1070

numer części:

340611001070

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858556051

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001070 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
AUDI      03L903137
AUDI      03L903137G
CITROËN      575098
CITROËN      5750K8
CITROËN      5750PQ
CITROËN      5750WZ
CITROËN      96152082
CITROËN      96152083
CITROËN      96533197
CITROËN      9653319780
FIAT      9615208280
LANCIA      46414859
LANCIA      9615208280
MITSUBISHI      MD165995
MITSUBISHI      MD187463
PEUGEOT      575098
PEUGEOT      5750K8
PEUGEOT      5750PP
PEUGEOT      5750WZ
PEUGEOT      96152082
PEUGEOT      96152083
SEAT      03L903137
SEAT      03L903137G
SKODA      03L903137
SKODA      03L903137G
VOLKSWAGEN      030145933E
VOLKSWAGEN      030145933G
VOLKSWAGEN      030145933L
VOLKSWAGEN      030145933M
VOLKSWAGEN      030145933R
VOLKSWAGEN      030145933T
VOLKSWAGEN      03L903137
VOLKSWAGEN      03L903137G
VOLKSWAGEN      03L903137T

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001070 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.