Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 100 588 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 100 588 TOPRAN

100 588 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1070, 6PK x 1070, 6PK1070

numer części:

100 588

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1070
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 100 588 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1070) pasuje do: AUDI A1, A3, Q3, TT, CITROEN C2, C3 / C3 ORIGIN III, C3 AIRCROSS II, C3 I, C3 III, C4 CACTUS, C4 I, C-ELYSEE, DS3, EVASION, XSARA, ZX 1.0-2.0D 07.90-
numery OEM:
AUDI      030 145 933E
AUDI      030 145 933G
AUDI      030 145 933L
AUDI      030 145 933R
AUDI      03L 903 137
AUDI      03L 903 137E
AUDI      03L 903 137T
CITROËN      5750 98
CITROËN      5750 K8
CITROËN      5750 PP
CITROËN      5750 TE
CITROËN      5750 WZ
CITROËN      E 117 707
CITROËN      E 117 708
PEUGEOT      5750 98
PEUGEOT      5750 K8
PEUGEOT      5750 PP
PEUGEOT      5750 TE
PEUGEOT      5750 WZ
PEUGEOT      E 117 707
PEUGEOT      E 117 708
SEAT      030 145 933E
SEAT      030 145 933G
SEAT      030 145 933L
SEAT      030 145 933R
SEAT      03L 903 137
SEAT      03L 903 137E
SEAT      03L 903 137T
SKODA      030 145 933E
SKODA      030 145 933G
SKODA      030 145 933L
SKODA      030 145 933R
SKODA      03L 903 137
SKODA      03L 903 137E
SKODA      03L 903 137T
VOLKSWAGEN      030 145 933E
VOLKSWAGEN      030 145 933G
VOLKSWAGEN      030 145 933L
VOLKSWAGEN      030 145 933R
VOLKSWAGEN      03L 903 137
VOLKSWAGEN      03L 903 137E
VOLKSWAGEN      03L 903 137T

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 100 588 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.