Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 28918 febi bilstein

Pasek klinowy wielorowkowy 28918 FEBI BILSTEIN

28918 Pasek klinowy wielorowkowy FEBI BILSTEIN
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1062, 6PK1063, 6PK1064, 6PK1065, 6PK1066, 6PK1067, 6PK1068

numer części:

28918

producent:

FEBI BILSTEIN

Długość [mm] 1065
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 28918 FEBI BILSTEIN

numery OEM:
AUDI      030 145 933 AT
AUDI      030 145 933 R
AUDI      03L 903 137
AUDI      30 145 933 AT
AUDI      30 145 933 R
AUDI      3L 903 137
BMW      11 28 7 838 200
CITROËN      5750.K8
CITROËN      5750.PQ
CITROËN      5750.TE
CITROËN      5750.WZ
NISSAN      11720-0W000
NISSAN      11720-0W002
PEUGEOT      5750.98
PEUGEOT      5750.PP
PEUGEOT      5750.TE
PEUGEOT      5750.WZ
SEAT      030 145 933 AT
SEAT      030 145 933 R
SEAT      03L 903 137
SEAT      30 145 933 AT
SEAT      30 145 933 R
SEAT      3L 903 137
SKODA      030 145 933 AT
SKODA      030 145 933 R
SKODA      03L 903 137
SKODA      30 145 933 AT
SKODA      30 145 933 R
SKODA      3L 903 137
VOLKSWAGEN      030 145 933 AT
VOLKSWAGEN      030 145 933 E
VOLKSWAGEN      030 145 933 G
VOLKSWAGEN      030 145 933 L
VOLKSWAGEN      030 145 933 M
VOLKSWAGEN      030 145 933 R
VOLKSWAGEN      03L 903 137
VOLKSWAGEN      044 903 137 AE
VOLKSWAGEN      30 145 933 AT
VOLKSWAGEN      30 145 933 E
VOLKSWAGEN      30 145 933 G
VOLKSWAGEN      30 145 933 L
VOLKSWAGEN      30 145 933 M
VOLKSWAGEN      30 145 933 R
VOLKSWAGEN      3L 903 137
VOLKSWAGEN      44 903 137 AE

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 28918 FEBI BILSTEIN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Informacje o producencie części samochodowych firmie Febi Bilstein

 

Febi jest niemiecką firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1844 roku i od tego czas do dziś jest jednym z liderów rynku produkcji części samochodowych. Firma produkuje szeroką gamę produktów, w tym łożyska, elementy zawieszenia, tłumiki, amortyzatory i wiele innych.

Febi ma swoje fabryki i centra dystrybucji w Niemczech, a także biura sprzedaży i centra logistyczne w wielu krajach na całym świecie.

Firma stale inwestuje w nowoczesne technologie i maszyny, aby zapewnić najlepsze produkty i usługi swoim klientom. Febi jest znany z wysokiej jakości produktów, innowacji i długiej historii usług dla branży motoryzacyjnej.