Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR61075 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR61075 QUINTON

QBR61075 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1070, 6PK1080

numer części:

QBR61075

producent:

QUINTON

Długość [mm]:1075
Ilość żeber:6

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR61075 QUINTON

numery OEM:
VOLKSWAGEN      030145933E
VOLKSWAGEN      030145933G
VOLKSWAGEN      030145933K
VOLKSWAGEN      030145933L
VOLKSWAGEN      030145933R
BMW      11 28 1 715 770
BMW      11281736717
BMW      1718671
BMW      1736717
BMW      17367199
CITROËN      5750K8
CITROËN      96152082
CITROËN      96152083
CITROËN      96152084
CITROËN      96152085
FIAT      46414859
MITSUBISHI      MD165995
MITSUBISHI      MD187463
PEUGEOT      575098
PEUGEOT      5750A2
PEUGEOT      96152082
PEUGEOT      96152083
RENAULT      5010248035

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR61075 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.