Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1072 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1072 K 6 HUTCHINSON

1072 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1072K6

numer części:

1072 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1072
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750629362

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1072 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
AUDI      03L903137
CITROËN      5750-98
CITROËN      5750-K8
CITROËN      5750-PQ
CITROËN      96152082
CITROËN      96152083
CITROËN      9653319780
FIAT      96152082
LANCIA      46414859
LANCIA      96152082
MERCEDES-BENZ      A0039935396
MITSUBISHI      MD165995
MITSUBISHI      MD187463
MITSUBISHI      MD318667
PEUGEOT      5750-98
PEUGEOT      5750-PP
PEUGEOT      96152083
SEAT      030145933E
SEAT      030145933L
SEAT      030145933M
SEAT      030145933T
SEAT      03L903137
SKODA      030145933E
SKODA      030145933G
SKODA      030145933L
SKODA      03L903137
VOLKSWAGEN      030145933E
VOLKSWAGEN      030145933G
VOLKSWAGEN      030145933L
VOLKSWAGEN      030145933T
VOLKSWAGEN      03L903137

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1072 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1072 K 6 HUTCHINSON:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.